Love game #1

Majdnem egy hét tinderezés után szinte kiforrott véleményt alkothatok a párkeresésnek eme újszerű módszeréről. Aki nem tudná, annak azért leírom: a Tinder egy okostelefonra tölthető alkalmazás, amibe a Facebook profilon keresztül lehet bejelentkezni (de ez a Facebookon nem látható. Szerencsére.). Ezután beállíthatod, hogy melyik képeid elég alkalmasak arra, hogy az alapján ítéljenek meg az emberek, írhatsz magadról pár mondatot, vagy berakhatsz egy nagyon mély idézetet, ami a karakterkorlátnak köszönhetően egy szó közepén megszakad. Én rendkívül egyszerűen hagytam az alapértelmezett képeket (az első négy profilképem), és egy árva betűt nem írtam magamról. A következő lépés, hogy beállítod a keresési preferenciáidat: én korban a 19-23-as szűrőt raktam a fiúkra, és valahogy úgy állítottam be, hogy mindenképp budapestiek legyenek. 

Ezután kezdődik a móka: az alkalmazás feldobja az egyedeket, és ha balra húzod őket, akkor eltűnnek az internet vad világában, ha jobbra, akkor pedig megjegyzi őket. Ha a kiszemelt is jobbra húzott téged, akkor a Tinder összepárosít titeket, és indulhat a chatelés. Ha balra húzott, akkor pedig ezt soha az életben nem fogod megtudni.

Ja és kijelzi, ha van közös ismerős vagy érdeklődés: kedvenc játékom, hogy próbáljam kitalálni, hogy honnan ismerem az adott embert (mondjuk 40 egyetemi közös ismerős, és a SOTE-Meme illetve az IÖCS lájkolása után nem kell nagy logika, hogy kitaláljam, hogy egy sotéssal van dolgom, de azért vannak cselesebb helyzetek is).

Emlékszem, amikor először hallottam erről nyáron vagy ősszel, teljesen hülyeségnek tartottam. De most hogy találkoztam élő és okos (!) emberekkel akik használják, randiznak, ismerkednek vele, arra jutottam, hogy egy próbát megér. Olyan hajnali 2 körül lehetett, kicsit illuminált voltam, amikor letöltöttem, és emlékszem, hogy REMEGTEM, miközben elkezdtem az első embereket megtekinteni. Hogy hogy lehetek ennyire szánalmas, hogy ezt használom. Ennek hatására nagyjából az első 2-300 embert automatikusan eldobtam balra, és már majdnem feladtam a dolgot, amikor végre találtam egy szimpatikusnak tűnő srácot, aki nem tartozik a következő kategóriák egyikébe:

- külföldi kőgazdag csávóka, aki idejött a haverjaival szilveszterezni (ja igen, Szilveszter előtt töltöttem le)
- kiéhezett BME-s (a való életben is fájdalmasan sokan vannak)
- kigyúrt agyatlan beképzelt bolond (mert aki ilyen félmeztelen feszítős képet rak ki, arról automatikusan azt feltételezem, hogy az a legnagyobb értéke, és hát azzal én nem tudok mit kezdeni)
- ez vonatkozik a Ferrarival pózoló egyedekre
- öltönyös modellfiúka
- akiknek már a profilképén ott virít a barátnőjük? Mi a rák? Akkor azok mit tindereznek? Bár tényleg lehet, hogy hármashoz keresnek jelentkezőt, de hát na. Nem hinném, hogy ez a helyzet a döntő többségnél.

Most jelenleg csak ennyi jutott eszembe, de gyakori elem a képeken a kiskutya, a kisgyerek, illetve a gitár. Az a baj, hogy ezek működnek nálam.
 
Szóval a válogatás tapasztalatait úgy foglalnám össze, hogy remek érzés a feldobott emberek 90-95%-át a kukába rakni, és az meg még jobb, ha valakit jobbra húzok, akkor valószínűleg azonnal kiírja, hogy match van. Igen, micsoda elismerés: a nekem tetsző srácok nagy része a négy profilképem és 0 információ után dughatónak jobbra húzhatónak ítél (abba bele sem merek gondolni, hogy azok közül, akiket kidobtam hány húzott engem jobbra…).

Egyrészt most elkezdhetném, hogy milyen szomorú, hogy így működik ez a rendszer. Az előbb leírt kategorizálásomból szerintem látszik, hogy egy-két kép alapján megítélünk (legalábbis én) egy embert, eldöntjük, hogy nem tetszik, nem okos, nem nekünk való és kész. Simán lehet pedig, hogy a felpumpált pectoralisa mögött érző szív rejlik, és amúgy meg megnyerte a fizika OKTV-t, simán lehet, hogy hipster-szemüveges életünk szerelme, akinek király a humora, de mi még csak esélyt sem adunk nekik.

De ha őszintén belegondolunk, a való élet nem pontosan így működik? Az első benyomásodat csak és kizárólag a külső határozza meg, az alapján döntöd el, hogy meg akarod-e ismerni, akarsz-e vele táncolni, stb. És ez tök természetes. Mármint a sikeres párkapcsolathoz elengedhetetlen a fizikai vonzalom, még ha hangsúlyozom, nem csak az szükséges. De kiindulópontnak teljesen jó szerintem, hogy kinézet alapján szűrjük meg az embereket. Még ha benne van az a kockázat is, hogy az alapján rosszul ítélsz meg néhány jelöltet. Azonban azért lássuk be, erre olyan kevés az esély (lásd: fenti példák), hogy ezt a kockázatot vállalom.

Trailer-hang: És hogy lehet-e normális emberekkel talákozni? Van-e ennek értelme? Letöröltem-e már? Fogok-e randizni? A következő részben kiderül, tartsanak velünk.